Terug naar overzicht

PitPoint plaatst duizendste publieke laadpaal in Almere

13 juni 2018

PitPoint plaatst vandaag haar duizendste publieke laadpaal. Hoogste tijd dus voor een interview met product owner EV bij PitPoint; Niels Nobel. We vroegen hem naar de betekenis van deze mijlpaal, hoe PitPoint hiernaartoe heeft gewerkt en de plannen voor de toekomst.

product owner EV bij PitPoint; Niels Nobel

 

Wat doet PitPoint precies als het gaat om elektrisch rijden?

Sinds twee jaar zijn we bij PitPoint bezig met het ontwerpen, realiseren en beheren van laadinfrastructuur voor elektrisch rijden. Elektrisch rijden is een uitstekende manier om de luchtkwaliteit te verbeteren. Bovendien kan met elektriciteit de toepassing van hernieuwbare energie worden gestimuleerd. Daarom heeft PitPoint in 2015 elektriciteit aan haar portfolio van schone brandstoffen toegevoegd.

Wat betekent het voor jou, deze duizendste laadpaal?

Deze laadpaal markeert de grote stappen die PitPoint heeft gezet sinds we twee jaar geleden zijn begonnen. De afgelopen paar jaar hebben we een steile leercurve doorgemaakt. Het proces van de aanvraag van een publieke laadpaal tot het plaatsen ervan heeft PitPoint zich eigen gemaakt en in verregaande mate geautomatiseerd. Inmiddels hebben alle betrokken partijen op elk moment inzicht in de voortgang. Ook horen actiehouders het direct wanneer ze iets moeten doen. We beheersen het realisatieproces tot in de puntjes. Dit betekent dat we precies weten wat we doen en we doen dat heel snel. Dat vind ik echt iets om trots op te zijn.

Waarin onderscheidt PitPoint zich nou echt van anderen?

Vanwege de vele stappen en betrokkenen doorloopt de realisatie van een publieke laadpaal een complex proces. Dat moet bovendien doorlopen worden voordat de EV-rijder zijn auto heeft. Het beheersen van de complexiteit en het bewaken van een goede harmonie binnen langdurige samenwerkingsrelaties terwijl onder druk gewerkt wordt: dat is aan PitPoint wel besteed.

Hoe verloopt de samenwerking met gemeenten?

Gemeenten zijn onze klanten; de personen met wie we samenwerken willen we zo goed mogelijk van dienst zijn. Dat doen we onder andere door te zorgen voor een snel en soepel lopend proces maar er is meer. We staan gemeenten inhoudelijk bij en er wordt actief gezocht naar verbeterpunten.

Sinds kort organiseren we ook kennismiddagen waarbij we gemeenten hand in hand door het proces meenemen en tijd nemen om face to face in te gaan op de feedback van onze klant.

Wat is jullie volgende doel?

We zitten natuurlijk niet stil en hebben onze doelen voor de komende jaren onlangs aangescherpt. We willen de komende jaren snel doorgroeien en onze diensten uitbreiden naar België, Duitsland en Frankrijk.