Terug naar overzicht

PitPoint clean fuels

Een nieuwe naam, een nieuw gezicht

10 oktober 2015

Op 29 september was het moment daar. Iedereen van toen nog CNG Net, LNG24 en ECFC was bijeen om te horen dat ons bedrijf vanaf nu PitPoint heet. En dat is even wennen natuurlijk. Maar de reacties zijn over de hele breedte zeer positief. Niet alleen het ‘woord’ valt in de smaak, maar ook de visuele uitwerking ervan in de vorm van het logo en andere visuele elementen, zoals de eerste verkenningen van het briefpapier en visitekaartjes. Welke op dit moment in ontwikkeling zijn. En natuurlijk niet te vergeten de website waarop U dit nu leest.

PitPoint dus. Een samen voegsel van Pit en Point. Pit staat voor een plek waar gebouwd en ontwikkeld wordt. Point is het distributiepunt, de punten waar de schone brandstoffen geleverd worden. En dit sluit precies aan op wat PitPoint doet: het ontwikkelen en (Kosten)efficiënt beschikbaar maken van schone brandstoffen. Waarom? PitPoint heeft als visie dat schoon vervoer in 2030 mogelijk moet zijn! En niet te vergeten: PitPoint heeft als begrip uit de racerij natuurlijk een duidelijke link naar mobiliteit. Al met al dus een naam die de lading dekt en de juiste associaties oproept.

Het gaat PitPoint in essentie dus om schoner vervoer. Daartoe is nog een lange weg te gaan, maar we zijn goed onderweg. Dit vraagt om continue innoveren, krachtig optreden en visie.
De huisstijl van het nieuwe merk visualiseert deze merkwaarden van de organisatie. Niet bedacht achter de tekentafel, maar de waarden die we met z’n allen dragen binnen de organisatie. En niet allen intern, want als PitPoint zijnde is er het besef dat we een ambitieus doel als schoon vervoer in 2030 niet alleen voor elkaar kunnen krijgen. Daarvoor hebben we al onze stakeholders van consumenten tot bedrijfsleven en politiek hard nodig.

Om onze ambitie en waarden kracht bij te zetten was ook het Forze H2 raceteam uitgenodigd. De eerste raceauto op waterstof. Een innovatief en ambitieus project dat uitstekend bij ons past. PitPoint gaat het raceteam de komende jaren dan ook niet alleen sponsoren, maar ook helpen bij de ontwikkeling van een nog betere versie van de raceauto.
Dat is waar PitPoint voor staat: automotive, innovatie, samenwerking en ambitie.